L’organització Plataforma per la Llengua culmina un projecte de dos anys de feina, que permet que l’etiquetatge en català guanyi importància en el sector tèxtil.
El sector avança cap a la normalització lingüística, atès que el 65% de la facturació és de productes etiquetats en llengua catalana. La plataforma ha explicat que “la nostra llengua era pràcticament residual a la gran indústria del sector” i en els darrers dos anys han aconseguit un avenç significatiu.
L’ONG vetllarà perquè el compromís de les marques que més facturen s’acabi materialitzant i perquè es contracti a empreses compromeses amb l’etiquetatge en català.
Plataforma per la Llengua ha ressaltat que, no obstant això, hi ha marques que han rebutjat la proposta i han mantingut una “actitud hostil”. Entre les quals hi ha: Bimba y Lola, Pepe Jeans i Levi Strauss.
L’ONG de defensa del català ha denunciat aquestes marques, en tant que podrien haver incomplert la Llei 22/2010 del Codi de Consum que obliga que les dades d’etiquetatge, les instruccions, els embalatges i manuals dels productes distribuïts siguin en català.