Edició 2368

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de gener del 2025
Edició 2368

Els Països Catalans al teu abast

Dissabte, 18 de gener del 2025

Niubó diu que els seus predecessors no van posar el focus en els resultats i que el rendiment ha baixat des de 2015

Aposta per millorar "l'infrafinançament" de la concertada i per aprofitar les potencialitats del mòbil

|

- Publicitat -

La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha dit que el que la diferencia dels seus predecessors és “la necessitat de revertir els resultats”. “Tot i que fos una prioritat per als que m’han precedit, no es va posar el focus en això. I el rendiment ha baixat des del 2015”, ha remarcat en una entrevista a ‘La Vanguardia’, on ha admès que els darrers resultats en matemàtiques a 4t de primària no són els que voldrien, però ha assegurat que treballen “intensament per revertir-los”. “Cal acceptar, però, que no ho aconseguirem d’un dia per a l’altre”, ha afegit. D’altra banda, Niubó ha apostat per millorar “l’infrafinançament” de l’escola concertada i, sobre l’ús del mòbil, ha defensat poder educar en el seu ús i aprofitar les seves potencialitats.

Publicitat

Niubó ha recordat que el PSC va donar suport als pressupostos del 2023, que augmentaven el finançament de les escoles concertades. “Aporten qualitat, equitat i inclusió”, ha reivindicat la consellera.

Pel que fa a la restricció dels mòbils als centres, ha subratllat que analitzaran aquest primer curs sense dispositius, i ha opinat que cal “poder educar en el seu ús i aprofitar al màxim les potencialitats”. “Per tant, alertes, riscos i també traiem el màxim ús pedagògic i docent, d’una manera sana i responsable”, ha considerat.

La titular d’Educació creu que Catalunya necessita noves mesures per millorar els resultats acadèmics, i ha remarcat que tenen en marxa cinc línies d’actuació. En primer lloc ha citat el nou marc de col·laboració amb l’OCDE, però ha destacat també la necessitat d’estabilitzar i orientar el sistema. “Els professors han de poder centrar-se en la seva feina, en condicions i amb garanties”, ha destacat Niubó, que ha afegit que el departament pot posar alguns recursos, “que mai seran suficients”.

Professors “una mica desafectes” amb el sistema

Niubó ha dit que no sap si els professors estan “cremats”. El que ella percep és que estan “una mica desafectes” amb el sistema educatiu. “No tindrem tots els recursos, però estarem al seu costat. Hem de remar tots en la mateixa direcció”, ha defensat.

Et pot interessar  Illa signa l'acord amb l'OCDE per "millorar" el sistema educatiu però alerta que l'horitzó és a quatre anys vista

Malgrat tot, ha remarcat que de les cinc línies d’actuació per millorar resultats, la qüestió “fonamental” és la “cultura de l’avaluació”. Ha destacat que les proves (internacionals o pròpies) han de ser “útils”, i ha assenyalat que el departament acompanyarà els centres en l’anàlisi dels resultats i els “orientarà per millorar-los, sigui en matemàtiques, en lectoescriptura o en el que sigui”.

Pel que fa a la formació del professorat, ha remarcat que cal reforçar-la, i aquí ha destacat els postgraus de matemàtiques que s’han posat en marxa. També ha recordat que s’està revisant el grau d’Educació i el màster per accedir a la secundària. A més, al gener es definiran els objectius imprescindibles d’aprenentatges bàsics a cada etapa i nivell. “L’últim canvi curricular es va produir de cop, a meitat de curs, sense temps per formar-se. Necessitem serenitat”, ha conclòs.

En demanar-li sobre el pla de formació matemàtica Florence, Niubó ha reconegut que la convocatòria era per a 200 centres i s’hi van apuntar pocs i no els que més ho necessitaven. “Ara tenim 240 que sí que necessiten millorar resultats i estem acompanyant les direccions, des de la inspecció, per donar suport i adequar els recursos”, ha continuat.

Niubó ha defensat que el català és una “clara prioritat” del Govern, que està pendent de la sentència del Tribunal Constitucional sobre la llei d’ús de les llengües a l’escola. El departament vol desenvolupar aquesta normativa. Després de reivindicar que s’han augmentat les places per obtenir el C2 de 2.700 a 7.700, ha destacat que el problema “no és de coneixement, sinó d’ús social”, el que passa per tenir una oferta audiovisual i de xarxes atractiva.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí