Desenes de veïns de l’Esquerra de l’Eixample de Barcelona han presentat gairebé una trentena de denúncies contra diferents establiments del barri que vulneren els drets lingüístics dels catalanoparlants. Les queixes les han fet arribar a Plataforma per la Llengua, per tal que l’ONG del català les tramiti a l’Agència Catalana de Consum, en faci el seguiment i garanteixi els seus drets lingüístics. L’entitat constata, amb aquestes denúncies, la “inquietud creixent dels consumidors de l’Esquerra de l’Eixample davant l’augment de casos de vulneracions de drets lingüístics“.
Les 27 denúncies que Plataforma per la Llengua ha rebut anaven dirigides a restaurants que no compleixen la normativa lingüística, concretament els articles 128-1.1, 128-1.2, 211-5.1 del Codi de consum, que estableixen que els clients tenen dret a ser atesos per escrit en la llengua oficial que escullin. Així, els establiments estan obligats a tenir tota la informació i documentació important en català i en castellà, una normativa, tanmateix, que incompleixen flagrantment en només tenir aquesta informació en castellà. A ulls de l’entitat, tanmateix, la inquietud dels catalanoparlants vers l’augment de casos de vulneracions de drets lingüístics queda palesa amb les desenes de reclamacions que han rebut.
L’ONG del català ha indicat que tramitarà aquestes reclamacions, a la vegada que exigirà les modificacions necessàries als establiments i a l’Agència Catalana de Consum “perquè es garanteixin els drets dels catalanoparlants en aquests restaurants”.