L’entitat Òmnium Cultural impulsa una nova campanya anomenada “Treu la llengua”, l’objectiu de la qual és que els 500.000 socis de l’entitat es converteixin en activistes del català. Amb això, l’entitat vol conscienciar la població general sobre el descens de l’ús social de la llengua catalana per tal de revertir les dramàtiques xifres, fent especial incís en els grups socials que menys parlen el català, com els infants i els joves.
La presentació de la campanya s’ha fet el matí d’aquest dimecres, 9 de novembre, a Barcelona, de la mà del president de l’entitat, Xavier Antich, i la vicepresidenta, Mònica Terribas. La campanya vindrà acompanyada d’un manual de 500 accions que guiaran els activistes en la seva vida quotidiana per impulsar el català i que aquest s’utilitzi de forma “desacomplexada” i amb “orgull”. Aquest manual, del qual se’n desconeix el contingut, estarà disponible a partir del 14 de novembre, el dia que s’inicia la campanya arreu del país. Els activistes també podran participar dels diferents projectes d’Òmnium, com ara Vincles, Cinexic o Parla’m, segons recull l’ACN.
El president d’Òmniu, Xavier Antich, ha volgut reivindicar durant l’acte el paper “cabdal” del català en la cohesió i la integració. Mònica Terribas, per la seva banda, ha demanat que la ciutadania faci el gest “descarat” de treure la llengua en català perquè és l’única manera de normalitzar-lo i “desacomplexar-se”. “Hem de mentalitzar que no n’hi ha prou en estar preocupats. Les xifres aniran baixant de manera sistemàtica”, ha alertat Terribas.