El govern espanyol no té pressa per solucionar el caos a Rodalies. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha assegurat en una entrevista a Ser Catalunya que la incidència a Gavà que afecta la línia R2 Sud de Rodalies estarà resolta abans del diumenge 21 de maig. “Assumeixo compromís que a finals de la setmana que ve, el diumenge, restablirem el servei”, ha dit.
A Sánchez no li han fet gens de gràcia les reprovacions del Congrés i del Senat contra ella i ha fet com qui sent ploure per no assumir responsabilitats. Novament, ha assegurat que responen únicament a “l’electoralisme” d’ERC, a qui ha acusat de pactar amb el PP, el responsable “d’una dècada de desinversió” a Rodalies, per fer prosperar les mocions.
“Em sembla una ofensa pels catalans i les catalanes que van partir una dècada de desinversió”, ha etzibat la ministra, perquè “quan arriba un govern compromès que inverteix més que mai, ERC, que està molt nerviós perquè no té un altre projecte ni programa, i no sap explicar el caos a les oposicions, utilitza aquest tema com a arma electoral i pactant amb el PP, responsable de la situació”. “Que expliquin als catalans que prefereixen la situació anterior”, ha sentenciat.
La ministra també ha qualificat de “curiós” que l’Agència Catalana de Consum faci una inspecció a Renfe “quan el titular del servei és la mateixa Generalitat i, per tant, és la Generalitat qui ha de garantir un servei adequat per als ciutadans”. “Nosaltres oferirem tota la informació a l’Agència Catalana del Consum, però té traca que no demani la informació al titular del servei, que és la mateixa Generalitat”. Segons Sánchez, l’expedient “és un argument més per distreure l’atenció”, però ella se centra “a resoldre la incidència més enllà d’aquest joc d’electoralisme d’ERC”.
Informe de l’avaria
Pel que fa a la causa de l’avaria de Gavà, ha afirmat que encara s’està elaborant l’informe, però “quan estigui disponible ho traslladarem a la Generalitat”. “Ens estem movent encara en terreny de les hipòtesis, i quan tinguem els resultats donarem la informació a la Generalitat com sempre”, ha apuntat.
En tot cas ha assegurat que moltes evidències es van destruir en l’incendi posterior a la caiguda de la catenària, però “no sembla que el problema sigui el dèficit de la infraestructura“, perquè hi havia hagut “manteniment”. Finalment, ha afirmat que malgrat que Renfe va parlar de la caiguda d’un llamp “més que un llamp és l’acumulació d’una tempesta elèctrica”. “No vol dir que caigui un llamp a la catenària, sinó que hi ha caigut llamps a les últimes hores i hi pot haver una acumulació de tensió elèctrica”.