La pressió de Plataforma per la Llengua recull fruits. L’entitat ha aconseguit a través d’una acció de protesta que la cadena de restaurants Surf House Barcelona incorpori el català a la carta. Aquest èxit, insuficient per l’entitat perquè la carta conté nombroses faltes ortogràfiques, s’ha pogut aconseguir gràcies a l’acció dels voluntaris del grup local de l’entitat a Barcelona, que el 18 de febrer van col·lapsar un establiment de la cadena al carrer Amigó per denunciar que Surf House vulnerava els drets lingüístics dels consumidors.
La protesta de Plataforma per la Llengua va permetre formalitzar una seixantena de denúncies per l’absència del català a la carta i va ser enregistrada en vídeo per animar els ciutadans a fer respectar els seus drets lingüístics.La publicació a les xarxes socials a partir del 5 d’abril va fer reaccionar l’empresa.
D’entrada, el propietari de Surf House va respondre a la publicació d’Instagram de Plataforma per la Llengua de males maneres: “Amb més raó no posarem les cartes en català” i que “el castellano lo entiende todo el mundo en Barcelona y el catalán no”. Finalment, però, no només va esborrar aquests comentaris, sinó que l’empresa ha decidit rectificar i incloure el català a la carta.