El 30% dels casos que es nega la prestació d’un servei a algú és per raó de llengua. Una dada emesa per l’Informe de l’Observatori de les Discriminacions a Barcelona 2021 apunta que les discriminacions lingüístiques només queden per darrere dels motius racistes i xenòfobs.
Plataforma per la Llengua, com a membre de la Taula d’Entitats amb Servei d’Atenció a les Víctimes de Discriminació, ha aportat dades per a elaborar l’informe, però lamenta que en l’anàlisi s’oblidi que gairebé el 100% de les discriminacions lingüístiques són per parlar en català.
Tot i això, l’informe apunta que durant el passat 2021, a la ciutat de Barcelona es van reportar fins a 59 discriminacions lingüístiques, 55 de les quals per parlar català (les altres quatre es van produir per parlar llengües diferents del català i del castellà). Aquesta xifra suposa un creixement del 17% respecte de les 47 discriminacions denunciades el 2020, que ja eren dues més que les 45 del 2019, i són un 10,9% dels 504 casos totals reportats per la Taula d’Entitats.
L’entitat fa una crida a l’Ajuntament de Barcelona per incloure clàusules lingüístiques en la contractació, tenint en compte el creixement de les discriminacions per part d’empreses i també a l’espai públic.
Cal recordar que l’informe es publica des del 2018 i es defineix a partir de les dades que proporciona la Taula d’Entitats amb Servei d’Atenció a les Víctimes de Discriminació.