El Govern de Catalunya ha anunciat que la línia dels Ferrocarrils que connecta el Vallès Occidental amb Barcelona millorarà la seva oferta a partir del pròxim 9 de desembre. “El proper 9 de desembre es posa en marxa el nou servei de la línia Barcelona-Vallès de FGC. En hora punta permetrà connectar el Vallès amb Barcelona amb freqüències pròpies d’un metro“, ha anunciat la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, aquest dimarts, 15 de novembre.
La millora del servei, que s’ha ampliat en 15 noves unitats de tren, permet configurar de nou els horaris i les línies per tal d’augmentar les freqüències horàries entre trens i així donar abast a l’increment de la demanda experimentat en els darrers anys. Amb aquesta millora del servei, s’incrementarà un 37% el nombre de places que ofereix la línia i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l’any a 110 milions.
Així, en hora punta passarà un tren cada 5 minuts per Sabadell i Terrassa i cada 2,5 minuts per Sant Cugat. Aquestes freqüències suposen un increment de l’oferta de trens respecte a la situació actual: es passa de 22 a 24 trens per hora i sentit a Sant Cugat en l’hora punta i de 6 a 12 trens per hora i sentit a Sabadell i Terrassa.
Pel que fa a la resta del dia, s’estableix un servei consistent en una freqüència d’un tren cada 10 minuts des de / a Terrassa i Sabadell, la qual cosa representa un tren cada 5 minuts des de / a Sant Cugat.
Amb tot, a partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també desapareix i el seu servei l’absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d’ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.