El Grup Godó, ferm atacant contra el procés sobiranista, és el principal beneficiat del repartiment de la publicitat institucional catalana.
La Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana, capitanejada per Miquel Gamisans i qui té l’última paraula en decidir com es reparteix el pastís, depèn de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda conselleria encapçalada per Pere Aragonès d’ERC. Des d’allà s’encarreguen de decidir la distribució de la despesa en publicitat institucional en el Govern del president Torra. Les dades corresponen a 2018, primer any que la responsabilitat correspon a Economia, fins aquest moment sempre depenia de Presidència.
Es dóna la grotesca situació que els mitjans de comunicació que van rebutjar la publicitat institucional del referèndum de l’1-O han estat els grans beneficiats del repartiment de la publicitat després de l’aplicació del 155 amb el govern recuperat.
Els Grups Godó, Zeta i ARA, tots ells bel·ligerants contra el govern independentista, han rebut més de 9M€, és a dir, quasi un terç de la despesa publicitària del govern repartida entre TV, Ràdio, premsa escrita i digital durant l’any 2018.
Diferents mitjans espanyols augmenten considerablement els ingressos per publicitat del Govern
Destaca sobretot els diners rebuts pel diari Público (335.446 €) editat per Jaume Roures, però també mitjans com el diario.es (24.660€), El Confidencial (12.402€), Economia digital (12.320€) Crònica Global (8.272€), 20Minutos (374.000€), o El País (106.000€).
El repartiment de la publicitat a la Ràdio beneficia principalment a RAC1 i perjudica Catalunya Ràdio
Les emissores del Grup Godó encapçalen el llistat amb 1,4M€, seguit dels 449.425€ que rep el Grup Flaix, i els 289.162€ de Catalunya Ràdio. Destaquen també els imports que reben l’emissora de Justo Molinero (163.226€) i Onda Cero (151.462€).
Demà a les 12h publicarem el repartiment de la publicitat institucional del Govern en els mitjans digitals