El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha reclamat aquest dijous un model de finançament del transport públic “molt més finalista” i ha considerat que és enormement deficitari.
Ho ha dit durant la Conferència Nacional de Transports, presidida pel ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, on ha presentat de forma telemàtica l’Estratègia de Mobilitat Segura, Sostenible i Connectada, ha informat la Generalitat en un comunicat.
Calvet ha defensat que en aquest àmbit necessiten “una certa revolució” perquè segons ell no poden tenir incertesa de disponibilitats que limiten la capacitat de prendre decisions a mitjà termini, així com tampoc poden continuar esprement els pressupostos generals de les diferents administracions.
Ha recordat que el 2003 el Parlament va aprovar la Llei de mobilitat i ha dit que, en virtut de la mateixa, Catalunya fa tot aquest temps que elabora i aplica plans que pretenen emmarcar la mobilitat cap a la seguretat, la sostenibilitat i els canvis tecnològics.
“No donarem la benvinguda a cap estratègia que disminueixi la nostra capacitat d’actuació en aquestes matèries o vulgui alterar el model de planificació que hem adoptat i que fa 17 anys que apliquem”, ha afegit.
En aquest sentit, ha afirmat que celebraran i col·laboraran si l’estratègia estatal “el reforça” i els dóna més instruments per poder ser eficaços, en les seves paraules.