El Govern de la Generalitat ha imposat una multa a l’empresa Ferrovial durant catorze mesos, entre el febrer del 2022 i el març d’aquest any, per la mala gestió que la companyia ha fet del telèfon d’emergències 112. Segons ha avançat ‘Rac 1’ i han confirmat a l’ACN fonts d’Interior, l’executiu català ha fet pagar a la concessionària 68.200 euros.
Les sancions estan relacionades amb incompliments de procediments, errors greus, poca qualitat i sobretot una atenció inadequada en el servei de traducció d’idiomes. Un dels principals problemes ha sorgit quan persones que no parlaven català ni castellà contactaven amb el 112 per comunicar una urgència, i no podien ser ateses perquè no hi havia traductors disponibles, un aspecte que està regulat per contracte.
Des del Departament d’Interior matisen que aquestes sancions són habituals i que estan previstes “en qualsevol contracte de serveis d’aquest tipus, a l’apartat de possibles penalitzacions que acorden les dues parts”. La multa més elevada d’aquests mesos és d’ara fa un any, el juny del 2022, en què el Govern va penalitzar amb gairebé 19.000 euros Ferrovial per no complir amb el nivell del servei.