S’ha acabat el malson pels usuaris de l’R2 Sud. La circulació d’aquesta línia recuperarà la normalitat aquest dissabte, després que el passat 1 de maig una greu incidència al quadre de senyals de l’estació de Gavà provoqués afectacions a diverses línies de Rodalies. La incidència va provocar que, durant els primers dies, només circulessin dos trens cada hora, que després van augmentar a quatre trens per hora i sentit, però lluny de la normalitat, que era de sis trens per hora.
La normalització del servei arriba un dia abans del termini que va donar la ministra de Transports, Raquel Sánchez, que ja va avisar que l’avaria trigaria tres o quatre setmanes a arreglar-se, ja que el quadre de senyals va quedar molt malmès. Amb tot, però, i si no hi ha cap incidència, els trens de l’R2 sud tornaran a circular per aquest tram oferint el servei habitual en cap de setmana.
El que continua sent un misteri és què va provocar l’incendi. Tant Adif com Renfe i el Ministeri de Transports van atribuir l’avaria inicialment a un llamp, arran de les tempestes viscudes aquell cap de setmana. Tanmateix, un informe del Servei Meteorològic de Catalunya va desmentir la hipòtesi del llamp, ja que certificava que no n’havia caigut cap al Baix Llobregat el dia de la incidència; de fet, només n’havia caigut un el dia abans, i va fer-ho al Prat de Llobregat.
No obstant això, l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries va mantenir aquesta hipòtesi i va descartar que la incidència fos deguda a la manca d’inversions, segons va comentar el passat 3 de maig el subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, després de reunir-se amb la Generalitat junt amb altres responsables d’Adif i Rodalies. Per la seva banda, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, va explicar la intenció de la Generalitat a dur a terme una auditoria pròpia per treure “conclusions pròpies” sobre la incidència.