L’ambaixada espanyola a Dubai, ha compartit un vídeo a Twitter on es veu el famós edifici de Dubai, el Burj Khalifa, il·luminat amb la bandera d’Espanya, i tot seguit mostrant un hashtag que diu #EsteVirusLoParamosUnidos. A part de ser un missatge patriòtic i completament fora de lloc amb la crisi que està vivint Espanya en aquests moments a causa del coronavirus, s’hi suma la quantitat exagerada de diners que podria haver costat aquesta publicitat de tres minuts, tot i que des de l’ambaixada asseguren que ha estat un gest “desinteressat” per part dels emirats.
L’usuari de Twitter, Aleix Clarió, assegura que segons una gestora de promocions, il·luminar el Burj Khalifa costa aproximadament 68.000 dòlars per 3 minuts, i si és en cap de setmana, 95.000. Per tant, l’escàndol de gastar els diners en aquesta publicitat patriòtica en lloc de fer-ho per ajudar a fer arribar material sanitari seria evident fins que des dels Emirats en confirmessin el contrari. El que no canvia és el missatge que es vol donar al món: que a Espanya interessa més la unitat d’Espanya i la bandera que la situació que pugui estar passant el personal sanitari o els mateixos malalts de coronavirus.
El edificio más alto del mundo, @BurjKhalifa de Dubái, rinde homenaje a los profesionales sanitarios españoles en estos momentos difíciles. Gracias #Dubai #EmiratosÁrabesUnidos
❤🇪🇦 pic.twitter.com/YhwDZ6dQH1— EmbajadaEspañaEAU (@EmbEspEAU) March 19, 2020
Il·luminar el Burj Khalifa costa, segons MullenLowe MENA (gestora de les promocions) 68.073 dòlars per 3 minuts. Si és cap de setmana puja a 95.285$.
La prioritat d’Espanya enmig de la crisi del #Covid19: destinar milers de $ a publicitat patriòtica.#ThisIsTheRealSpain https://t.co/QdDCSfra38
— Aleix Clarió 👨💻 (@aleixclario) March 20, 2020