Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024
Edició 2345

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 26 de desembre del 2024

La Plataforma per la Llengua exposa la veritat sobre l’informe del comitè de Peticions que carrega contra la immersió

Denuncia que l'informe "no només promou les tesis de l'espanyolisme, sinó que també manca de rigor analític"

|

- Publicitat -

El comitè de Peticions del Parlament Europeu més esbiaixat de la història, presidit per la popular i anticatalanista Dolors Montserrat, ha aprovat aquest matí l’informe que suposadament analitzava el model d’escola en català. Tanmateix, es tracta d’un escrit que, com ja denunciaven entitats i forces polítiques, amb una visió totalment espanyolista, busca deslegitimar amb arguments falsos l’ensenyament en català. 

Publicitat

L’entitat de defensa dels drets lingüístic dels catalanoparlants, Plataforma per la Llengua, ha denunciat que l’informe “no només promou les tesis de l’espanyolisme, sinó que també manca de rigor analític“.

La Plataforma per la Llengua recorda que la mateixa Comissió Europea ha reiterat que el comitè de Peticions no és una institució competent per intervenir en aquest cas, ja que la llengua de l’educació és una “competència exclusiva d’Espanya” transferida a la Generalitat de Catalunya. A la vegada, exposa que el mateix informe “es contradiu i aprova un text que menysté una minoria lingüística en contra de les recomanacions del relator especial de l’ONU“, en referència a la carta en què el relator mostrava preocupació per la situació del català a l’escola i instava Espanya a revisar les sentències del TSJC

L’entitat també assenyala la visita que nou europarlamentaris van dur a terme a dues escoles catalanes on s’aplicava el 25% de castellà “només ha servit per difondre, amb recursos públics, mentides i arguments capciosos, defensats per l’espanyolisme, contra l’escola en català”.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut