La consellera d’Educació, Esther Niubó, ha anunciat una actuació específica de la Inspecció d’Educació en 250 centres que analitzarà les competències en català, castellà i matemàtiques, amb l’objectiu de comprovar si les mesures que s’han introduït serveixen realment per millorar resultats. En resposta a una interpel·lació d’ERC al Parlament aquest dimecres, Niubó ha explicat que els inspectors analitzaran les estratègies que s’han adoptat i avaluaran l’evolució dels resultats de cada centre. Això suposarà un 40% de l’informe, mentre que el 60% restant se centrarà en l’anàlisi de l’organització dels centres.
En concret, en l’àmbit lingüístic en català i castellà es prioritzarà l’anàlisi de les competències en comprensió lectora i escrita. En el cas de les matemàtiques, segons ha afegit el Departament d’Educació en un comunicat, s’avaluaran els resultats dels àmbits de numeració i càlcul, espai, mesura i representació gràfica de dades, relacions i canvi i estadística. Els inspectors faran seguiment dels resultats obtinguts en les proves del centre i en les proves d’avaluació de finals d’etapa.
D’aquesta forma, al final del procés hi haurà un informe de cadascun d’aquests 250 centres que s’han escollit com a mostra que inclourà, ha dit la consellera, els compromisos de millora acordats a final del curs passat, la valoració de l’eficàcia de les estratègies i actuacions que s’han dut a terme i els compromisos de cara al curs 2025-2026. “Això ens permetrà tenir una visió global per territori de com funcionen les mesures que apliquem per a la millora dels resultats”, ha indicat.