La Generalitat ha posat en marxa una campanya per promoure Catalunya com a destinació d’inversions estrangeres amb motiu de la celebració de la Copa Amèrica i que compta amb la participació del màxim responsable de l’equip Emirates Team New Zealand, Grant Dalton. Concretament, ACCIÓ ha elaborat un espot que utilitzarà el mar com a fil conductor per donar a conèixer els actius de Catalunya i la seva forta aposta per la tecnologia i la innovació del país, la tradició comercial, la voluntat de cooperació i una manera de fer negocis basada en el talent i els projectes arreu del món, segons detalla Empresa i Treball.
En la seva intervenció, Dalton explica per què els organitzadors van optar per Barcelona com a seu de la Copa Amèrica i en destaca que és una “ciutat innovadora en el seu ADN” i posa com a exemple l’impuls de la Generalitat al projecte que les embarcacions de suport a la competició funcionin per primer cop amb hidrogen. Dalton també cita la cultura, el tarannà dels catalans i que tant Barcelona com Catalunya entenguin que “el mar Mediterrani s’ha de protegir”.
L’espot està inclòs en el conveni de col·laboració signat a finals d’agost entre ACCIÓ i la Copa Amèrica per garantir l’impacte i el llegat tecnològic i industrial de la competició a Catalunya, segons explica Empresa i Treball en un comunicat. L’objectiu és aprofitar la celebració de la Copa Amèrica per impulsar l’ús de l’hidrogen verd al sector nàutic català, estimular l’activitat de l’ecosistema tecnològic i dels videojocs local, projectar Catalunya al món i facilitar la contractació de productes i serveis a empreses catalanes.