L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha afirmat aquest dilluns que la Copa Amèrica ha permès alinear els interessos de l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament acabant amb una etapa d’alta complexitat política. “Després d’anys molt complicats, d’enfrontament, de tensió, aquest esdeveniment té el suport de tothom, de les tres administracions, i abraça tot l’espectre polític, que ens hem posat d’acord”, ha assegurat en un acte a Madrid, des d’on ha llançat la invitació a tot Espanya a “viure” l’esdeveniment com a propi. El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha afegit que s’ha treballat per fer que la competició d’enguany benefici l’economia catalana i impulsi “una nova relació de Catalunya amb el Mediterrani”.
“Braços obert a Madrid i al conjunt d’Espanya perquè visquin amb nosaltres i comparteix la Copa Amèrica”, ha ressaltat Collboni en un esmorzar informatiu organitzat pel Fòrum Europa a la capital de l’Estat. En la mateixa línia, el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha destacat que la cita suposa un “gran exemple” de la capacitat de “col·laboració i suma” dels diferents nivells de l’administració. “Catalunya i Espanya estan involucrats”, ha recalcat.
En la cita d’aquest dilluns, Collboni també ha respost a les crítiques que la copa ha generat en alguns sectors de la població barcelonina. “Evidentment, hi ha debat, n’hi va haver també amb els Jocs Olímpics Barcelona 92, quan també hi va haver gent que s’hi va manifestar en contra. Això forma part de la vida, però amb el temps s’ha vist que van significar els jocs en termes de transformació”, ha detallat.
Per l’alcalde, Barcelona es va imposar als seus competidors per acollir la copa apostant pels seus “valors” i per la simbiosi entre agents econòmics, socials i culturals que tindran també protagonisme durant l’esdeveniment esportiu. D’altra banda, ha destacat la importància del voluntariat de centenars de persones que col·laboraran a desenvolupar la copa. “És un dels fets diferencials més importants que tindrem”, ha defensat.
Lona promocional a Madrid
En paral·lel a la conferència protagonitzada per Collboni i el responsable de la copa, Grant Dalton, a Madrid, Turisme de Barcelona ha desplegat també una lona promocional de més de mil metres quadrat a l’autovia A2 de Madrid, d’accés a la capital, amb el lema “Barcelona, amfitriona por naturaleza”, “Barcelona welcoming by nature”. Segons l’entitat, la campanya vol remarcar el caràcter “obert, hospitalari i cosmopolita” que caracteritza la ciutat com a amfitriona de grans esdeveniments. Aquesta iniciativa es replicarà també fora de l’Estat, concretament al Regne Unit, França i Suïssa, entre d’altres.
Aquest paio és encara més patètic que la senyora Colau, i ja te mèrit…