El sacerdot que va oficiar la missa Novena de l’Asuncion, a Cantillana, l’alacantí Francesc Xavier Català, s’ha fet viral a les xarxes per la seva homilia carregada d’odi contra el col·lectiu LGTBI. Costa de creure com, en ple segle XXI, encara puguin produir-se discursos com aquests, homòfobs i constitutius de delicte, en recintes catòlics i davant de feligresos entregats.
Malgrat la gravetat de les seves paraules, que es van produir el passat 23 d’agost segons narra LaVozDelSur, el hermano mayor de la Hermandad de la Asunción de Cantillana, Manuel Pérez, va agrair a Francesc Xavier Català el seu discurs.
El sacerdot homòfob assegura que els transsexuals són tota una aberració: “El ser humano es Dios. ¿Por qué? Porque es capaz de hacerse a sí mismo. Es capaz de ser lo que quiera. Y ahí vienen todas las aberraciones: que uno nace hombre, pero puede ser mujer; uno nace mujer, pero puede ser hombre. Yo ahora soy hombre, pero mañana me levanto por la mañana y digo: ahora se me ha ocurrido otra cosa. Porque yo me construyo a mí mismo. Y esto es el colmo de lo absurdo, porque no está Dios como referencia”.
Al segon vídeo es pot veure com també, durant la seva lletania, va assegurar que “aquí los homosexuales son gente depravada, gente de mala vida, viciosos” i fins i tot reptava que si n’hi havia algun a la sala, li era igual si s’ofenia.
Actuarà la Fiscalia espanyola d’ofici per a denunciar aquestes paraules que fomenten l’odi?
Gente, este video ha sido subido POR LA PROPIA HERMANDAD DE LA ASUNCIÓN DE CANTILLANA. Es incluso más fuerte que el video original. Vedlo y juzgad vosotros mismos. El cura es Francisco Javier Catalá Sellés, de Jerez y yo voy a denunciarlo ante el juzgado. pic.twitter.com/jOYhONy3YG
— Javiere🔻 (@JavierAbadHida1) August 24, 2020