L’alta velocitat espanyola acumula desenes de fallades, incompliments de terminis i pressupostos, d’errors de construcció i de pífies descomunals una darrere l’altra com les de l’AVE a la Meca.
Avui us presentem un nou episodi de la Marca Espanya, en aquest cas al nord-oest de la Península, que, de moment, es quedarà sense alta velocitat. El motiu? Un error de càlcul a la construcció de la línia d’alta velocitat Lleó-Astúries, encara en desenvolupament i que comunicarà l’estació de Lleó amb les estacions asturianes d’Oviedo i Gijón.
Ara per ara, però, queda descartada que la línia serà d’alta velocitat perquè el recorregut, al seu pas per Trobajo del Camino, la catenària i les vies passen per sota un vell pont massa que és massa baix per fer-hi passar l’AVE.
La normativa diu que el marge d’altura del pas per sota el pont no és suficient per a instal·lar-hi el vol de la catenària, que amb l’AVE està definida a cinc metres i trenta centímetres.
Segons explica diariodeleon.es, el desajust en el càlcul ha format part del debat ordinari en les comissions tècniques que supervisen l’obra, de les que forma també part una delegació municipal de l’Ajuntament San Andrés del Rabanedo; però no hi ha cap aportació de solucions per esmenar el mal càlcul; ni quan ni com. Sembla que només hi ha un possible camí: fer créixer el pas del pont per donar cobertura als paràmetres que marca l’homologació d’una línia d’alta velocitat.