Fuga de pilots de l’exèrcit espanyol a l’empresa privada. La mitjana dels últims anys és de 60 baixes per any i només 25 noves altres. Els números no surten. El motiu és, principalment, que les aerolínies privades paguen millor i, possiblement, tenen unes millors condicions laborals, ja que, per exemple, ofereixen un calendari meticulós amb els trajectes que hauran de realitzar a un mes vista amb els seus corresponents dies festius. A més, s’hi ha d’afegir que a l’aviació civil els pilots poden seguir fent volar avions en edats superiors a l’àmbit militar.
Segons explica ElEspañol, només el 2018, 60 pilots del cos militar van demanar el pas a les companyies aèries, seduïts per contractes suculents. La xifra és gairebé idèntica a la de 2017, quan se’n van anar 58 professionals de l’Exèrcit de l’Aire.
Cada cop menys gent vol combatre per la pàtria espanyola
Segons el diari citat, la marxa d’efectius de l’exèrcit espanyol s’estén a tots els racons de l’Exèrcit de l’Aire. Fa cinc anys, hi havia 28.000 agents i ara són només 23.000, 3.000 dels quals són civils. També baixen les hores de vol: fa 10 anys es van registrar 100.000 hores de vol; el 2018 van ser 63.000.