Vaixells que s’enfonsen a Noruega, avions que disparen bombes per error a Estònia, soldats que no arriben a final de mes…
L’exèrcit espanyol torna a engreixar el llistat de despropòsits. Aquest cop, però, amb una víctima mortal pel mig. I és que un informe de Trànsit de la Guardia Civil ha revelat que el blindat on va perdre la vida el jove soldat de 21 anys Antonio Carrero el passat 18 de maig a Mali no havia passat la ITV a Astúries. Segons Lavozdeasturias.es, la presumpta negligència ha portat a la jutge militar a investigar l’existència d’un possible delicte d’homicidi imprudent.
El blindat, un model anomenat Lince (foto) tenia 10 anys, es va sotmetre el 7 de setembre del 2017 a una inspecció en una estació d’una empresa privada a Astúries. La conclusió era que el vehicle no podia posar-se en marxa per culpa d’uns “defectes greus”: problemes als frens, rodes, direcció, suspensió i pneumàtics. Els mecànics no van autoritzar que el blindat “circulés per vies públiques, excepte per al seu trasllat al taller i tornada a l’estació ITV per a una nova inspecció”.
El més greu de tot plegat és que el citat informe de Trànsit de la Guardia Civil sosté que no consta que aquest vehicle es portés novament a l’estació de la ITV després del 7 de setembre i que s’haguessin dut a terme les reparacions corresponents.
Uns mesos després, el vehicle va sortir de la carretera per evitar xocar amb un autobús que va envair el carril i el soldat Antonio Carrero va morir i tres més van resultar ferits.