Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

El Gobierno destinarà 100 milions d’euros en publicitat institucional a mitjans de comuniació

|

- Publicitat -

Després de l’escàndol dels 15 milions d’euros a televisions privades, ara el Gobierno socialista de Pedro Sánchez, en coalició amb Podemos, està a punt d’aprovar un augmentar suculent de publicitat institucional als mitjans de comunicació i avançar la partida en ple coronavirus.

Publicitat

La intenció és donar liquiditat als mitjans en plena pandèmia i fomentar la publicitat privada permetent que les empreses hi puguin desgravar fins a un 30%. El Gobierno preveu aprovar en els dies que vénen una partida de 100 milions d’euros, la segona més alta de la història, només per sota del 2010, que van ser 130 milions durant l’últim any de l’executiu espanyol de Zapatero.

El problema d’aquestes ajudes estatals és el descuit intencionat que tenen i que han tingut (i res preveu que no sigui així una altra vegada) cap als mitjans de proximitat (i no els grans grups comunicatius) i, sobretot, a aquells que no són en llengua castellana. El País, El Mundo, l’ABC, La Razón i La Vanguardia i El Periódico solen estar sempre al top de la llista de la premsa escrita. En l’àmbit dels digitals hi ha també habituals com El Confidencial, Libertad Digital o VozPopuli. I ràdios no hi falten la SER, la COPE, Onda Cero i, fins i tot, ESRadio. Tots ells són màquines de creació de discurs i opinió contra el sobiranisme català i configuren allò conegut com “la caverna mediàtica espanyola”.

La publicitat institucional sempre ha estat una eina poderosa dels governs per a poder controlar els mitjans de comunicació especialment a l’era digital con pràcticament la totalitat de continguts que s’ofereixen són gratuïts i, per a sobreviure, els mitjans necessiten diners públics. En un moment de crisi i davant una gestió nefasta del Gobierno, no és d’estranyar que aquests tipus de subvencions en forma de publicat institucional (seran sobretot campanyes de la renda o de trànsit) s’avancin i signifiquin una alenada d’aire per als mitjans.

Et pot interessar  Sánchez rebutja "desistir" pels atacs de la dreta: "Ens queden tres anys i els que vinguin després"

Cornuts i pagar el beure

Per acabar-ho d’adobar, els mitjans en llengua castellana suquen per partida dobla, ja que també reben publicat institucional d’institucions catalanes com la Generalitat de Catalunya o ajuntaments com el de Barcelona o les diputacions. Amb dades del 2018, els mitjans espanyols que més van rebre publicitat institucional catalana van ser Publico.es, diario.es, Crónica Global (sucursal de ElEspañol) o El confidencial. Així ens va.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut