Edició 2482

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de maig del 2025
Edició 2482

Els Països Catalans al teu abast

Dilluns, 12 de maig del 2025

Foc Nou presenta el seu pla per a la independència com a esmena a la totalitat a la ponència estratègica d’ERC

Solà vol que presidència i secretaria general no tinguin càrrecs públics durant el mandat ni els tres anys següents

|

- Publicitat -

Foc Nou, la candidatura que va quedar en tercera posició al congrés d’ERC del novembre, registra aquest dimarts diverses esmenes a les ponències del partit. L’equip que van liderar Helena Solà i Alfred Bosch presenten el seu pla per a la independència com a esmena a la totalitat a la ponència estratègica d’ERC. Es tracta del “full de ruta independentista” de Foc Nou, que proposa una “estratègia àmplia en 5 flancs vitals” per assolir la plena sobirania d’aquí a 5 anys. L’equip de Solà també esmena la ponència estatutària per tal que la presidència i la secretaria general d’ERC no puguin accedir a càrrecs públics durant el mandat ni els tres anys següents. Foc Nou també aposta per crear corrents interns, i no descarta constituir-se com a tal.

Publicitat

Foc Nou proposa la seva “estratègia àmplia” per assolir la independència el 2030, a partir dels flancs polític, cívic, cultural i nacional, l’internacional i l’espanyol. L’equip de Solà i Bosch assegura que no es tracta de cap “proposta tancada”, sinó d’un “esborrany” per discutir amb els agents cívics i socials i altres forces polítiques. Foc Nou ja va presentar aquest full de ruta durant la campanya de cara al congrés del novembre, i ja preveia incorporar-lo com a ponència estratègica. És per això que avui la presenta com a esmena a la totalitat.

Per altra banda, l’equip de Solà i Bosch proposa que les persones que ostenten la presidència i la secretaria general no puguin accedir a càrrecs públics durant el mandat ni els tres anys següents. També volen limitar càrrecs (dos) i mandats (12 anys) dels càrrecs orgànics i institucionals, i aprovar al Consell Nacional i fer saber a la militància la retribució dels orgànics.

Et pot interessar  Salvar Esquerra Republicana...

El col·lectiu també proposa crear corrents interns, permetre que cada militant pugui avalar diverses candidatures, invertir l’ordre dels congressos (que primer s’hi decideixi l’estratègia i després les persones), activar la delegació de vot dels militants i actualitzar el Codi Ètic.

La sisena assemblea de Foc Nou va aprovar el treball de les esmenes, elaborades en tres comissions internes: registraran 21 esmenes a la ponència estatutària, 6 a la política, i l’esmena a la totalitat de la ponència estratègica. Tots els documents es debatran i votaran al congrés dels dies 15 i 16 de març a Martorell.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí