La Federació Catalana d’Associacions d’Activitats de Restauració i Musicals (Fecasarm) ha lamentat que el certificat covid a la restauració arriba “tard” i considera que s’implementa “de manera precipitada”, com, assegura, ja va passar amb l’oci nocturn. Aquesta mesura deixarà “poc marge de reacció a empresaris i clients”, segons lamenten fonts de l’entitat.
A més, adverteix que el sistema de validació del certificat “no funciona” i que “moltes vegades no es pot comprovar si el certificat és vàlid o no”. D’altra banda, la patronal del sector avisa que els “entrebancs” per accedir als locals poden ocasionar aglomeracions i cues als accessos i problemes entre clients i treballadors, en cas que es denegui l’accés a algun comensal.
La Fecasarm també constata que el passaport covid s’haurà d’exigir als clients però no als treballadors i que per als clients vacunats fora de la UE i el Regne Unit poden tenir problemes per validar el certificat covid exigit ja que hauran d’anar a un CAP.
En aquest sentit, la patronal recorda que fa mesos ja va proposar l’ús de l’aplicació Liberty Pass, que no hauria causat problemes, explica, perquè hagués facilitat l’accés als locals a través de la pauta de vacunació complerta, després de passar el virus o després d’una prova en una farmàcia, i incorporava una foto i un codi QR.
En el cas dels ciutadans vacunats aquí, critica que la pàgina de La Meva Salut es col·lapsa sovint i no es pot descarregar el document.
Amb la implantació del passaport, els ciutadans que encara no estiguin vacunats no podran accedir a un local de restauració fins l’any que ve, un cop hagin rebut les dues dosis, o si estan a l’espera de rebre la segona dosi esperar dues setmanes després de la seva aplicació.