Edició 2458

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 18 de abril del 2025
Edició 2458

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 18 de abril del 2025

ERC suspèn cautelarment de militància el president del partit al País Valencià, enjudiciat per assetjament sexual

Una gestora sense membres d'ERPV conduirà la formació fins al congrés on es triï la nova direcció

|

- Publicitat -

L’Executiva Nacional d’ERC ha suspès cautelarment de militància el president del partit al País Valencià, Josep Barberà, enjudiciat per assetjament sexual, segons ha avançat el diari ‘Ara’ i ha confirmat la formació republicana. El partit ha explicat que el responsable de compliment d’ERC, davant la “nova informació rebuda segons la qual el cas de Barberà està en un procés penal”, ha reobert la investigació i ha traslladat a l’Executiva Nacional la recomanació de suspendre’l de militància. La suspensió cautelar implica, també, la retirada de tots els càrrecs a Barberà. Alhora s’organitzarà una gestora per conduir la formació al País Valencià a un congrés per triar la nova direcció.

Publicitat

Segons ha pogut saber l’ACN, a la gestora que comanarà Esquerra Republicana del País Valencià fins al congrés no hi haurà cap militant d’aquesta federació. L’expedient obert a Barberà quedarà congelat fins a la resolució judicial de la qüestió.

El judici determinarà si Barberà va assetjar sexualment l’exsecretària general de la formació, Maria Pérez Company. ERC ha reobert el cas amb l’argument que els estatuts del partit estableixen que un afiliat amb un judici obert ha de ser suspès de militància.

Et pot interessar  El PSC no es posiciona a l'hora de demanar el trasllat de la policia de Via Laietana perquè esdevingui centre de memòria
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí