Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Emoció davant el “Metro del Vallès”: els FGC circulen cada 5 minuts en hores punta cap a Barcelona

|

- Publicitat -

L’increment de freqüències i de trens a la línia Barcelona-Vallès Occidental s’ha posat en marxa el matí d’aquest divendres, 9 de desembre, fent del “Metro del Vallès” una realitat, tal com ha destacat el president Aragonès. A partir d’ara, en hora punta els trens circularan cada 5 minuts per les estacions de Terrassa i Sabadell, una xifra que per a Sant Cugat passa a ser cada 2,5 minuts; les hores de menys afluència, els trens circularan cada 10 minuts.

Publicitat

El president Pere Aragonès ha estrenat les noves freqüències juntament amb el conseller de Territori, Juli Fernández. Ambdós han realitzat el recorregut entre les estacions de Sant Cugat i Vallparadís Universitat, a Terrassa, on l’ha rebut l’alcalde de la ciutat, Jordi Ballart. Durant els parlaments, el president ha destacat que l’increment de freqüències suposarà una millora “molt clara” per als usuaris, perquè el que fa molts anys que s’anomena popularment el Metro del Vallès tindrà, per fi, “horaris de metro”. “Doblant l’oferta en hores punta aconseguirem que els usuaris puguin anar a buscar el Metro del Vallès sense estar pendents dels horaris”, ha afegit.

El president ha explicat que aquest reforç a la línia del Vallès s’emmarca en l’aposta del Govern per millorar la mobilitat en una de les zones més poblades del país. Aquí, ha destacat que l’objectiu és que l’increment de freqüències sigui un “al·licient” per als veïns del Vallès perquè abandonin el transport privat i apostin pel tren.

Tot i celebrar el pas endavant que s’ha fet al Vallès, Pere Aragonès ha volgut referir-se també als usuaris de Rodalies, reclamant a l’estat espanyol el traspàs de Rodalies i que s’executin les millores promeses a la xarxa ferroviària. “Tots els ciutadans tenen el mateix dret que el tren no sigui el maldecap de cada dia i sí la solució”, ha etzibat Aragonès.

Per altra banda, Jordi Ballart, l’alcalde de Terrassa, ha celebrat l’increment de freqüències, però fent la seva pròpia reclama: que Terrassa es consideri zona 2, i no pas 3, per tal que els ciutadans paguin menys diners pels bitllets.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut