L’amenaça terrorista a Catalunya segueix en el nivell 4 sobre 5 i els Mossos mantindran l’activitat policial en llocs de gran afluència de persones, infraestructures crítiques, mitjans i nodes de transport, centres de culte i edificis vinculats amb l’actual situació internacional. Ho ha acordat el 76è Gabinet de Coordinació Antiterrorista que s’ha celebrat aquest divendres en què els màxims comandaments del cos han analitzat la situació de risc, els darrers atacs terroristes comesos a escala internacional, i les mesures vigents de prevenció. Alhora, han decidit potenciar els dispositius i patrullatges durant la Setmana Santa, per garantir la celebració d’actes religiosos i mantenir la seguretat en zones amb major concentració de ciutadans.
La consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon, ha presidit aquest divendres el 76è Gabinet de Coordinació Antiterrorista, conjuntament amb el director general de la Policia, Josep Lluís Trapero, i el comissari en cap, Miquel Esquius, amb la participació dels màxims comandaments del cos.
La trobada també ha servit per recordar que les forces i cossos de seguretat, en l’actual context, són un objectiu d’interès de cara a possibles atemptats terroristes. Per aquest motiu s’ha emfatitzat també la necessitat d’extremar les mesures d’autoprotecció per part de tots els membres del cos i les policies locals i la resta d’operadors de seguretat.