L’acord per la Ronda Nord continua sense tancar-se, 10 dies després de la primera reunió entre els governs català i espanyol per desencallar-lo, malgrat que el termini per tancar el pacte que s’havia fixat en un inici va acabar el 31 de març. Per aquest motiu, ambdós executius es reuneixen la tarda d’aquest dijous, 27 d’abril, a Madrid, per continuar treballant en l’acord i arribar a una entesa.
El finançament de la Ronda Nord és una de les principals qüestions que bloquegen l’acord. En un inici, el govern espanyol estava fixat a finançar l’obra amb la disposició addicional tercera de l’Estatut d’Autonomia, una proposta que la Generalitat va rebutjar activament. En la següent reunió, el Ministeri de Transports, dirigit per Raquel Sánchez, va obrir-se a buscar alternatives, tot assegurant que els diners per finançar-lo no es trauran de partides ja compromeses, i tampoc no es finançaran les obres amb peatges.
Una altra de les qüestions que bloquegen l’acord és el traçat d’aquest, que encara està per estipular; mentre el govern català vol limitar la infraestructura al tram pactat entre Sabadell, Terrassa i Castellar del Vallés, l’executiu espanyol vol obrir la porta a continuar ampliant la B-40.
Amb aquest panorama tindrà lloc la trobada, prevista a les 5 de la tarda a Madrid. Per la part catalana hi participaran la secretària general de la Presidència, Núria Cuenca; el secretari general de Territori, Joan Jaume, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas; mentre que hi representaran el govern espanyol el secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, David Lucas, i el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores.