El sector dels gimnasos i complexos esportius ha rebut com una “gran notícia” la retirada del passaport covid per accedir a les seves instal·lacions. Asseguren que els ha comportat “molts problemes” aplicar-lo, tant logístics com econòmics, i ara es marquen el “complicat” repte de recuperar els clients perduts.
Noemí Pena, responsable del gimnàs Diagonal Sports de la UPC, assegura que l’aplicació del passaport va comportar moltes baixes i que “costarà molt” recuperar-les perquè l’ús obligatori de la mascareta per entrenar i els continus canvis en les restriccions “no ajuden”. “És un pas endavant, però continuarem patint perquè molts clients prefereixen entrenar pel seu compte a l’aire lliure mentre duri la pandèmia”, afegeix.
El passat 23 de novembre, com en bars i restaurants i residències, el passaport covid va passar a ser necessari per accedir a gimnasos i complexos esportius. La seva aplicació va suposar un cop més per a un sector molt castigat per la pandèmia. “Des de l’arribada de la covid hem perdut molts clients i l’aplicació del passaport ho va empitjorar tot”, assenyala Noemí Pena, responsable de diversos centres esportius, entre ells el Diagonal Sports de la UPC.
Pena assenyala que haver de demanar el passaport covid als seus clients, així com controlar l’ús de la mascareta, els ha obligat a fer de “policies” i a resoldre molts conflictes entre els seus usuaris. “El dia a dia ha estat difícil, però això és tant bona notícia que ja no s’hagi de presentar el passaport”, celebra.
Més enllà de l’esforç logístic i la inversió econòmica que van haver de fer per aplicar-lo, el passaport covid els ha comportat perdre molts abonats que no s’havien ni es volien vacunar i que fins el moment havien aguantat. Un problema que es va fer especialment evident en gimnasos com el de la UPC, freqüentat majoritàriament per estudiants, el col·lectiu més reticent a vacunar-se.
Pena destaca que amb la retirada del passaport el repte ara és recuperar tots els clients que “s’han quedat pel camí”. Un objectiu, lamenta, que no serà fàcil perquè la gent “està cansada” dels canvis en les restriccions i, sobretot, d’haver d’entrenar amb mascareta. “Hem ofert la possibilitat de congelar les quotes per mantenir el vincle amb els clients, però molts ens deien que preferien donar-se de baixa fins que passi tot. Costarà recuperar-los”, apunta.
La gestora esportiva creu que el sector acabarà sortint endavant, però lamenta que encara els queden mesos difícils És per això que reclama claredat en l’aplicació de les restriccions per no generar més “incertesa”.