La jutgessa que investiga la mort d’un motorista que va xocar contra un cotxe i els blocs de formigó col·locats per convertir en zona de vianants trams de carrers ha reclamat a l’Ajuntament de Barcelona que li lliuri informació sobre la col·locació d’aquests blocs en el lloc del sinistre, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). Els advocats que representen a la família sostenen que la instal·lació d’aquests blocs pot suposar un presumpte delicte d’homicidi imprudent, i després d’estudiar la documentació la jutgessa decidirà si investiga al responsable municipal que va autoritzar col·locar-los, segons ha publicat ‘El Periódico’.
El motorista, de 28 anys, va morir el 17 de desembre de 2017 després d’un xocar contra un cotxe i, en la caiguda, el jove es va colpejar amb un dels blocs de formigó instal·lats en la confluència dels carrers Balmes i Gran Via. Des de l’inici de la recerca, la titular del Jutjat d’Instrucció 13 de Barcelona ha rebut diversos informes després dels quals ha decidit demanar al consistori la documentació administrativa sobre la col·locació d’aquests blocs.
En la causa hi ha personades cinc acusacions particulars diferents, que representen a familiars del mort i a l’assegurança. Uns dies després de l’accident, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va negar que un bloc de formigó causés la mort del motorista, sinó que va ser pel xoc amb l’altre vehicle: “A causa de l’impacte també ha acabat col·lidint amb un separador col·locat per a protegir una terrassa”. D’altra banda, la Fiscalia va arxivar el 10 de desembre una recerca sobre aquests mateixos blocs de formigó, que havia obert arran d’una denúncia contra aquest mètode per a convertir en zona de vianants carrers, i després d’estudiar diversos informes no va veure “indicis suficients” de cap delicte relacionat amb la seguretat viària.
Un dels informes dels Mossos d’Esquadra per a la fiscal va concloure, sobre el possible impacte dels blocs en el trànsit i abans del sinistre mortal, que “no detectava, en termes generals, un increment de risc d’accident pel conjunt dels usuaris que utilitzaven aquest tram de via”.