Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Els amarradors del port de Barcelona desconvoquen definitivament la vaga

|

- Publicitat -

Els amarradors del port de Barcelona han desconvocat definitivament la vaga iniciada el dilluns passat després que l’assemblea de treballadors ratifiqués el preacord dels sindicats amb la direcció de l’empresa. Amb entre un 96 i un 97% de vots a favor (a l’espera de l’escrutini definitiu), els treballadors han optat per donar per bo un acord que equipara les cinc escales salarials existents arran de la fusió de Mooring i Cemesa.

Publicitat

També s’estableix que les noves incorporacions assoliran en quatre anys el mateix nivell de sous que la plantilla, que hi haurà un mínim de 18 persones per torn tant de dia com de nit, torns que continuaran essent de 3 dies laborals i 3 de descans consecutius.

Fonts sindicals han explicat que l’acord s’ha de referendar l’1 de febrer a Inspecció del Treball. Si els extrems assolits no es complissin, la vaga es reprendria el dia 2. En principi, però, s’ha arribat a un acord per una “immensa majoria” a l’entorn de les millores “socials i econòmiques” per a tota la plantilla d’Amarres “i els nouvinguts”.

Pel que fa als nous treballadors, s’estableix que en un termini de quatre anys arribin a cobrar el mateix que una persona ja amb experiència, però partit d’una base d’un 75% de la prestació total. Si aquestes persones estan contractades de forma temporal, el temps treballat els comptarà, en cas de tornar a ser llogades, per als quatre anys necessaris per assolir l’equiparació salarial. A més, s’ha arrencat el compromís de l’empresa de contractar les persones que prèviament ja hagin exercit l’ofici.

A banda, hi haurà un mínim de 18 persones per torn davant les 14 que defensava l’empresa, tant de dia com de nit. També s’eliminen diferències que hi havia fins ara en indemnitzacions per accident o malaltia o també en prestació de triennis, entre d’altres. Un altre acord estableix una regularització del sou del 6,7%. A alguns treballadors no se’ls regularitzava des del 2012 en funció de l’IPC.

Et pot interessar  Parlon diu que Interior estaria "en condicions" d'assumir la gestió de ports i aeroports l'estiu de 2025

L’acostament de les dues parts ja va dur els sindicats aquest dijous a suspendre la protesta fins dissabte per donar temps a l’empresa a enllestir el redactat final de l’acord. No obstant això, aquest mati els treballadors han tirat endavant una concentració ja prevista per exigir una millora de les condicions laborals davant el World Trade Center de Barcelona.

La vaga va començar dilluns a primera hora del matí amb uns serveis mínims del 70%, que els representants van titllar d'”absolutament abusius” i retards d’entre una i dues hores de mitjana en els vaixells que havien d’amarrar al port de Barcelona. Aquestes demores s’han mantingut durant les dies de la protesta i ha fet que alguns creuers i bucs de mercaderies entressin més tard del compte.

El conflicte va néixer arran de la fusió entre les empreses Mooring i Cemesa, que va desembocar en una companyia resultant, Amarres de Barcelona, que va subrogar els treballadors de les anteriors empreses i que arribaven a la nova companyia amb escales salarials diferents per a les mateixes tasques. Per això, una de les reivindicacions principals ha sigut la unificació salarial, l’actualització dels sous ja que en alguns casos estaven congelats des del 2012 i que les condicions pactades en aquest acord siguin vigents per als treballadors que s’incorporin en un futur.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut