El grup parlamentari del PSC-Units ha registrat aquest dilluns la petició de compareixença d’una representació de la Comissió Assessora de Publicitat Institucional (CAPI). Els socialistes volen que aquest òrgan -que depèn del Govern- expliqui a la Comissió d’Afers Institucionals (CAI) del Parlament la despesa en publicitat institucional de la Generalitat dels anys 2018 i 2019. El PSC també ha sol·licitat una còpia de tots els expedients, amb inclusió dels briefings, de cadascuna de les campanyes de publicitat institucional dels anys 2018 i 2019, “davant les informacions que apunten que la Generalitat ha augmentat la despesa en publicitat institucional”, segons argumenta el grup socialista.
La CAPI només es va reunir un cop a l’any 2018, el 20 desembre amb tot el repartiment fet
La CAPI és l’òrgan encarregat de garantir que la publicitat institucional de les administracions públiques serveixi amb objectivitat els interessos generals i s’adeqüi als principis en què s’inspira la legislació aplicable a Catalunya en matèria de publicitat institucional. La CAPI depèn del departament de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda que encapçala Pere Aragonès i el seu responsable és Miquel Martí Gamisans.
La comissió elabora una memòria anual per informar el Parlament de la publicitat institucional que s’ha fet des de la Generalitat i des dels ens locals que voluntàriament han informat la Comissió. L’última memòria anual presentada és del 2018.
AMPLIACIÓ.- CatECP demana la compareixença de Budó per “l’augment de despesa publicitària en un context de retallades”
Catalunya en Comú Podem demana la compareixença de la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, a la Comissió d’Afers Institucionals (CAI) del Parlament per “l’augment de la despesa publicitària”. Així ho ha anunciat el grup parlamentari dels comuns a través d’un comunicat després que ‘Expansión’ hagi publicat que el pressupost de la Generalitat destinat a publicitat institucional del 2018, de 32,47 MEUR, triplica el del 2011. D’altra banda, els comuns també volen preguntar a la consellera per què la Generalitat ha augmentat aquesta despesa en un “context de retallades i amb pressupostos prorrogats”.
Catalunya En Comú Podem també vol saber quins criteris ha seguit el Govern per assignar les subvencions als diferents mitjans de comunicació ja que, segons el diputat David Cid, “no hi ha proporcionalitat entre les audiències i les ajudes que reben cadascun d’ells”.