Edició 2457

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 17 de abril del 2025
Edició 2457

Els Països Catalans al teu abast

Dijous, 17 de abril del 2025

El pacte de Junts i PSOE convertia La 2 en un canal en català sense fer “competència a l’oferta existent”

El partit afirma que el pacte fixava que Clan TV emetés íntegrament en català el 2026

|

- Publicitat -

Junts assegura que havia pactat amb el PSOE que La 2 i Clan emetessin íntegrament en català a Catalunya, i que RTVE oferís les transmissions esportives en aquesta llengua. “No es tracta d’un nou canal i no es tracta de fer competència a l’oferta existent”, afirmen fons de Junts. Per al partit, el que es buscava amb el pacte era augmentar de forma “molt significativa” la presència del català en el mapa televisiu i “reforçar les empreses catalanes del sector audiovisual”. Segons el partit de Carles Puigdemont, el pacte també fixava que Clan TV emetés en català tots els seus continguts en el territori de manera “gradual”: “A finals del 2025 el contingut en català ha de ser del 75% i durant el primer trimestre del 2026 s’ha d’arribar al 100%”.

Publicitat

En aquest sentit, Junts afirma que el que incloïa l’acord era convertir l’actual La 2 “en un canal en català específic per a Catalunya” amb estructura “pròpia” per convertir-lo en un canal específic per a Catalunya i en català. “La 2 Catalunya tindrà programació pròpia i diferenciada d’acord amb la realitat social i cultural de Catalunya. Els continguts que són en castellà es podran continuar veient a la plataforma RTVE Play, però la graella de l’actual La 2 serà en català”, recorden. La implementació de la llengua catalana ha de ser progressiva al llarg de dos anys

El pacte per a la composició del nou Consell d’Administració de la Corporació de RTVE també establia, segons el partit de Carles Puigdemont, que Clan TV emetés en català tots els seus continguts en el territori de manera “gradual”: “A finals del 2025 el contingut en català ha de ser del 75% i durant el primer trimestre del 2026 s’ha d’arribar al 100%”.

Et pot interessar  ERC, Junts i altres forces sobiranistes demanen poder usar el català, el gallec, el basc i l’aranès als plens del Senat

A més, segons Junts es va pactar amb el PSOE que RTVE transmeti en català les retransmissions de futbol de qualsevol categoria o competició en què participin equips catalans, una mesura ampliable a altres esports o competicions.

També preveia que RTVE subtitulés en català les produccions sobre les quals tingui drets d’emissió en català, “com a mínim a la plataforma RTVE Play i si és tècnicament viable, a través de la TDT”. I finalment, augmentar el percentatge destinat al finançament anticipat de produccions cinematogràfiques rodades en llengua catalana, passant del 15% al 25% el finançament en l’exercici 2025.

Les produccions necessàries per omplir el canal La 2 Catalunya hauran de ser de productores amb seu a Catalunya per “afavorir el teixit audiovisual català”, detallen fonts de Junts. L’augment destinat al finançament anticipat de produccions cinematogràfiques rodades en català passarà del 15 al 20%.

Un altre extrem del pacte preveu augmentar “fins a 11 milions anuals” la quantitat dedicada a la producció de programes en català per a Catalunya. Aquest augment de la inversió, assegura Junts, s’aplicarà durant els exercicis 2025 i 2026, any en què ha d’estar completada.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí