Ada Colau ha importat a Barcelona el concepte de “comunicació clara” que tant agradava a l’exalcaldesa de Madrid, Manuela Carmena, segons expliquen al mitjà Metropoli. Es tracta d’un “un servei de consultoria de caràcter intel·lectual per a localitzar àrees de millora en la comunicació dels serveis municipals quan es dirigeixin directament a la ciutadania, per a fer-los més clars, més comprensibles i més accessibles”.
Fins aquí, no sembla una mala idea, però el que sí que és qüestionable és que aquest servei es va adjudicar directament, en un estrany concurs al qual només es va presentar Prodigioso Volcán, l’empresa madrilenya de Mario Tascón, el reconegut periodista impulsor d’elmundo.es i mà dreta de Carmena.
Quan costarà als barcelonins? Segons revela Metropoli, en total, 48.828 euros per cinc mesos de treball. És a dir, quasi 10.000 euros cada mes per fer arribar la informació d’una manera “més clara” al ciutadà. La justificació del malbaratament és la següent: “en un moment en què l’organització municipal impulsa la millora permanent en la claredat i l’accessibilitat dels diferents serveis, cal posar una nova mirada global en com els serveis municipals es relacionen i interaccionen amb la ciutadania a través dels diferents canals”.