La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha justificat el desgavell en la línia de tren entre Barcelona i Figueres excusant-se en la crisi de la covid-19 i en la guerra de Rússia a Ucraïna. Tanmateix, la manca d’inversions i millores en la xarxa de transport pública a Catalunya ve de molt abans.
En una compareixença al Senat, i preguntada pel senador d’ERC Jordi Martí, la ministra espanyola ha admès que Renfe es va comprometre amb la plataforma d’usuaris de la línia a aplicar un seguit de millores a la infraestructura, que fins ara no s’han dut a terme. Amb tot, ha defensat que s’està treballant per donar-hi resposta, i ha indicat que, per exemple, el nombre de places que s’ofereix actualment és un 6% superior al que hi havia abans de la pandèmia.
Martí ha recordat a Sánchez que la plataforma d’usuaris reclama millores en l’àmbit de les freqüències de pas, en la disponibilitat de places, en la qualitat del servei, en l’aplicació per a telèfons mòbils i en el web i en els abonaments. Una llista de millores que va ser entregada “en mà” al president de Renfe operadora el 20 de desembre. El senador republicà ha lamentat que totes aquestes qüestions estan “encara sense resposta”. Sánchez ha admès que la resposta està pendent i ha promès que es formularà “en els pròxims dies”.
A la rèplica, Martí ha detallat les millores exigides per la plataforma d’usuaris, com ara la “demanda històrica” d’una nova freqüència al trajecte Barcelona-Figueres a dos quarts de nou de la nit, o d’altres relatives a la disponibilitat de places no reservades, a la formalització o les pròrrogues dels abonaments o al fet que els títols multiviatge es puguin adquirir a través de l’aplicació de la companyia.