Edició 2336

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 17 de desembre del 2024
Edició 2336

Els Països Catalans al teu abast

Dimarts, 17 de desembre del 2024

El Govern comunica al Ministeri de Transports que licitarà “una auditoria exhaustiva” de la xarxa de Rodalies

Territori, que arran del traspàs ja tenia previst avaluar la infraestructura, veu també necessari analitzar de forma "específica" l'avaria provocada pel robatori de cable

|

- Publicitat -

El Departament de Territori té la intenció de realitzar una “auditoria exhaustiva” de la xarxa de Rodalies a Catalunya, especialment després del caos viscut el diumenge arran del robatori de cable de coure, i que s’allarga encara aquesta setmana. La conselleria ha anunciat per carta al secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, que ha sol·licitat accés a les instal·lacions gestionades per Adif per tal de licitar l’auditoria, segons han recollit diversos mitjans i ha pogut confirmar l’ACN.

Publicitat

La petició d’anàlisi de l’estat de la xarxa ferroviària no es produeix arran de les incidències de diumenge, sinó que forma part de l’acord pel traspàs de Rodalies que van pactar PSOE i ERC. Tanmetix, a la missiva, el Govern també demana una “auditoria específica” relacionada amb el robatori de cable de coure a les instal·lacions de Montcada Bifurcació que va provocar afectacions generalitzades diumenge, en plena jornada electoral, i incidències estructurals que s’allargaran a l’R3 i R4 durant dos mesos.

Acumulació d’incidències que allarguen encara més el mal funcionament de Rodalies

El servei de Rodalies fa cinc dies que encadena incidències, concentrades principalment a les línies R3 i R4. El robatori de coure de diumenge a la matinada va provocar una sobrecàrrega que va destruir l’enclavament de Montcada Bifuració. En paral·lel, es van declarar dos incendis als túnels de Barcelona que van impedir l’entrada o sortida de combois de la capital catalana.

Tot i que a partir de dimarts es va recuperar la normalitat a les línies R1, R2 Sud iNord i RG1, a l’R3 encara hi ha servei alternatiu per carretera entre Montcada i Fabra i Puig (Barcelona), on els passatgers poden agafar el metro. L’R4 disposa de dos trens per hora i sentit en el tram nord, entre Manresa i l’Hospitalet de Llobregat. Al ramal sud, la circulació s’ha vist alterada aquest dijous per l’avaria d’un tren de mercaderies de l’empresa Medway. Els trens surten de l’Hospitalet i acaben el recorregut al Vendrell.

Et pot interessar  Retards a l'R2sud, l'R13, l'R14, l'R15 i l'R16 per una incidència a Sant Vicenç de Calders

A l’R7, el servei continua aturat amb un bus que porta els passatgers des de l’estació de Cerdanyola (R4) fins a la Universitat Autònoma de Barcelona. Per últim, l’R12 també té un tram sense servei: entre Calaf i Manresa.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut