El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha instat la direcció de TV3 a definir quins són els criteris per donar a conèixer novetats editorials en “moments claus” com la campanya de Sant Jordi. En un comunicat, l’ens regulador ha explicat que l’any passat ja es va posar en contacte amb TV3 després d’haver rebut queixes sobre la presència de llibres d’autors que són treballadors de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). En aquest sentit, el CAC ha informat que va analitzar els programes de TV3 durant el Sant Jordi de 2024 i que un 22% dels autors a qui s’havia donat veu tenien una relació professional amb TV3 i un d’ells, que apareixia en quatre ocasions, era el presentador dels informatius.
El CAC va concloure que si bé la pràctica descrita no suposava una vulneració de la normativa, veia necessària “una reflexió profunda sobre els criteris que s’empren per a la consideració de fet noticiable en matèria de difusió d’obra literària”.
El 4 de juliol el CAC ja va demanar a TV3 quins eren els criteris que s’aplicaven en aquest àmbit informatiu, petició que ara reitera el president del CAC.
“A les portes d’un nou Sant Jordi s’inicia un període d’alta activitat editorial que ha començat a fer-se visible als mitjans de comunicació. Amb absolut respecte per les competències que teniu assignades sobre la decisió dels continguts de la programació, us recordem les obligacions de servei públic que teniu tant en matèria de pluralisme com en matèria de difusió i promoció de la cultura”, comenta el president del CAC a la carta enviada al director de TV3, Sigfrid Gras.