Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Educació rep 3.516 reclamacions per les adjudicacions d’estiu de personal docent, el 5,3% del total

El departament recorda que aquest any hi havia 17.546 funcionaris més a col·locar pels processos d'estabilització

|

- Publicitat -

Educació ha rebut 3.516 reclamacions per les adjudicacions d’estiu de personal docent, xifra que representa un 5,3% sobre el total de les 65.519 sol·licituds que hi ha hagut. El departament recorda que aquest any ha augmentat “molt” el nombre de funcionaris en pràctiques que calia col·locar, fruit del procés d’estabilització dut a terme per reduir la ràtio de personal interí per sota del 8% que mara la Unió Europea. Segons les dades d’Educació, el número de funcionaris que han demanat una plaça provisional ha estat de 35.428 (el 74,57% de les places a adjudicar), mentre que l’any passat va ser de 17.882 (el 40,33% de les places a adjudicar). El 2022 la xifra va ser d’11.166 (el 26% de places a adjudicar).

Publicitat

Precisament, aquest volum de funcionaris a col·locar ha fet que l’adjudicació de places d’estiu s’hagi retardat de principis de juliol fins a aquesta setmana. Els sindicats docents han denunciat, a més, que el Departament ha variat algunes de les condicions prèvies que s’establien a les sol·licituds, com ara que ja no és necessari demanar expressament centres d’alta complexitat perquè se n’atorguin.

Els sindicats també han denunciat que més enllà del volum de persones a col·locar, la situació s’ha vist dificultada pel decret de plantilles i pel decret de direcció, dues normes que permeten les direccions dels centres educatius públics confeccionar fins al 51% de la plantilla de professors a mida.

Arran de tot plegat hi ha hagut queixes de docents perquè se’ls han adjudicat places a molta distància del seu domicili, perquè se’ls ha assignat una especialitat que no és la seva, per adjudicacions a centres d’alta complexitat malgrat que no han estat escollits pel sol·licitant o per designacions a aules d’acollida sigui quina sigui l’especialitat del docent, entre d’altres.

Et pot interessar  Educació alerta que els canvis per millorar les competències en matemàtiques "necessiten temps"

Educació precisa, d’altra banda, que a diferència d’un docent interí, el funcionari només pot ocupar una plaça a jornada sencera que li ha de ser adjudicada d’ofici si no es pot complir amb la voluntat expressada per l’opositor, en funció de l’especialitat i la proximitat territorial, si davant d’ell hi ha altres opositors amb més puntuació.

Malgrat el volum de funcionaris en aquesta adjudicació, Educació també subratlla que el 97% dels docents ha obtingut una plaça en una de les primeres tres comarques de la seva sol·licitud.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut