Educació recorrerà la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de mantenir de forma cautelar el 25% de castellà en dos casos, segons ha confirmat la secretària general del departament, Patrícia Gomà. El tribunal considera que els últims canvis legislatius del Govern en aquest àmbit no contradiuen les resolucions prèvies, mentre que Educació defensa que el “nou marc jurídic fa inaplicable aquestes mesures” perquè estableix que “no s’apliquen percentatges” en l’aprenentatge de les llengües.
Educació creu que el nou marc jurídic sobre l’ús i aprenentatge de les llengües a l’escola també és d’aplicació als dos casos sobre els quals s’ha pronunciat el TSJC “per no generar un efecte discriminatori” entre els alumnes de les aules afectades i el conjunt d’estudiants del sistema.
Aquest és l’argument a grans trets que esgrimirà el Departament d’Educació en els recursos que presentarà abans del 3 d’octubre, quan acaba el termini per mostrar la seva disconformitat a la decisió del TSJC. Gomà ha explicat que en els dies vinents estudiaran amb detall les resolucions del tribunal i els arguments que hi presentaran en contra i que la setmana que ve convocaran una reunió amb els centres afectats per analitzar la situació.
Ho han sabut pels mitjans de comunicació
En una atenció als mitjans de comunicació aquest dijous a la tarda, la secretària del departament ha lamentat que han tornat a assabentar-se de mesures judicials sobre el 25% del castellà a través dels mitjans de comunicació i que no ha estat fins una estona després quan el gabinet jurídic els ha confirmat la notificació formal.
Gomà també ha lamentat la “judicialització extrema” sobre la qüestió de les llengües a l’escola amb un “filibusterisme jurídic” que “no porta enlloc”, ha criticat.
Educació ha defensat en diverses ocasions que el marc normatiu actual –la nova llei aprovada al Parlament i el decret llei del Govern- permet aplicar un nou règim jurídic quant als usos i l’aprenentatge de la llengua catalana a l’escola i empara que no s’hi utilitzin percentatges.