El ministre de Transports, Óscar Puente, diu que el traspàs de Rodalies “no marcarà la diferència” en la xarxa i assegura que l’Estat no pot invertir més “sense tallar el servei”. “Hi ha qui pensa que quan la Generalitat assumeixi la gestió això serà xauxa”, diu el ministre en una entrevista a ‘La Vanguardia’. “No, això serà xauxa quan haguem estat capaços d’implementar les inversions que fan falta per posar Rodalies al dia”, agrega. Puente defensa que l’empresa mixta “dona tranquil·litat de futur tant a la plantilla com a la Generalitat”. El ministre també explica que Renfe es planteja sortir del mercat francès per “manca de rendibilitat” i “dificultats” per arribar a París.
Precisament divendres passat Renfe va anunciar que ajornada l’entrada en servei de la ruta d’AVE entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc, prevista per a l’abril d’aquest any, davant “dificultats i retards successius” per operar a França. En l’entrevista, Puente assegura que se’ls està “impedint” poder arribar fins a París i per aquest motiu pensen “si val la pena” continuar.
Sobre Rodalies, el ministre qualifica la situació de “dolenta, sense pal·liatius” i admet que hi ha un problema “seriós”. “Solució total a curt termini no n’hi ha. Però capacitat i possibilitat de millora sensible, sí. I en això treballem intensament”, afirma.