Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

ÀUDIO | Plataforma per la Llengua denuncia la discriminació de CaixaBank a un client que demana signar un dictamen en català

"M'estan penalitzant per demanar-ho en la llengua del país!", lamenta el client

|

- Publicitat -

Plataforma per la Llengua ha destapat un nou cas de discriminació lingüística. Segons explica l’entitat, un usuari d’una oficina de CaixaBank a Barcelona es va veure obligat a signar un document en castellà, perquè per tenir-lo en català el forçaven a tornar a la sucursal un altre dia i, per tant, s’endarreria el tràmit.

Publicitat

“M’estan penalitzant per demanar-ho en la llengua del país!”, lamenta el client a l’àudio que ha proporcionat a Plataforma per la Llengua. La treballadora, en canvi, li demana que signi el document en castellà per “no perdre el temps” i així “solucionar les coses ràpidament”.

El client es manté ferm i reivindica durant tota la conversa que vol el dictamen en català, ja que no poder-lo tenir en la seva llengua és una discriminació. “Encara que pugui acabar-lo tenint en català, el fet d’haver de tornar a la sucursal bancària un altre dia i, en conseqüència, haver d’endarrerir altres tràmits, són factors que penalitzen el client simplement per voler tenir la documentació en català”, apunta Plataforma per la Llengua.

Novament, l’ONG del català lamenta que el cas demostra les dificultats que enfronten els catalanoparlants que volen viure plenament en la seva llengua i recorda que CaixaBank lidera el rànquing de bancs amb més queixes per raó de llengua.

Et pot interessar  Plataforma per la Llengua denuncia dos casos de discriminació lingüística a empreses de missatgeria
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut