Plataforma per la Llengua ha destapat un nou cas de discriminació lingüística. Segons explica l’entitat, un usuari d’una oficina de CaixaBank a Barcelona es va veure obligat a signar un document en castellà, perquè per tenir-lo en català el forçaven a tornar a la sucursal un altre dia i, per tant, s’endarreria el tràmit.
“M’estan penalitzant per demanar-ho en la llengua del país!”, lamenta el client a l’àudio que ha proporcionat a Plataforma per la Llengua. La treballadora, en canvi, li demana que signi el document en castellà per “no perdre el temps” i així “solucionar les coses ràpidament”.
El client es manté ferm i reivindica durant tota la conversa que vol el dictamen en català, ja que no poder-lo tenir en la seva llengua és una discriminació. “Encara que pugui acabar-lo tenint en català, el fet d’haver de tornar a la sucursal bancària un altre dia i, en conseqüència, haver d’endarrerir altres tràmits, són factors que penalitzen el client simplement per voler tenir la documentació en català”, apunta Plataforma per la Llengua.
Novament, l’ONG del català lamenta que el cas demostra les dificultats que enfronten els catalanoparlants que volen viure plenament en la seva llengua i recorda que CaixaBank lidera el rànquing de bancs amb més queixes per raó de llengua.
❗ [ÀUDIO] “M’estan penalitzant per demanar-ho en la llengua del país!”
🏦 L’entitat @caixabank_cat discrimina per raó de llengua un client que va haver de signar un document en castellà: per tenir-lo en català el forçaven a tornar un altre dia
➡ https://t.co/o9p1xdo4eF pic.twitter.com/ufVu9n34lN
— Plataforma per la Llengua Catalunya (@PLlCatalunya) June 29, 2023