La manca de contingut audiovisual de qualitat en català és un tema molt present en les tertúlies des de fa unes setmanes, amb el serial sobre la llei de l’audiovisual proposat per ERC al Gobierno inclòs. En aquest sentit, durant la tertúlia d'”El Matí de Catalunya Ràdio”, han parlat sobre la falta d’inversió de la televisió pública de Catalunya en fer continguts que arribin a franges d’edat més joves que sumin per normalitzar la llengua catalana a les seves vides. Qui hi ha posat més cullerada i sense embuts ha estat el conegut empresari Jaume Roures, el qual a mig debat sobre si els joves ja no miren la televisió per veure tots els continguts per internet, i majoritàriament en castellà, ha etzibat que TV3 “té un canal d’esports que no mira ningú i que fa documentals de cuina, i en canvi ens vam carregar el Super 3, que té 450.000 socis actius”.
Tot plegat, destapant els “bons resultats” d’audiència de TV3, però amb un esforç mínim pel que fa a la normalització lingüística catalana i a l’aposta valenta per continguts juvenils com ho havia estat el 3XL.net.
Jaume Roures: “Fem un canal d’esports que fa documentals de cuina i no mira ningú (@esport3) i en canvi ens carreguem el Super 3, que tenia 400.000 socis.” pic.twitter.com/6duHanqJvu
— Doblatge en català (@DoblatgeCatala) November 8, 2021