Edició 2498

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 28 de maig del 2025
Edició 2498

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 28 de maig del 2025

Arrenca el judici als dos mossos que acompanyaven a Puigdemont quan el van detenir a Alemanya

|

- Publicitat -

El judici als dos mossos que acompanyaven el president a l’exili Carles Puigdemont quan va ser detingut a Alemanya comença aquesta setmana a l’Audiència Nacional espanyola. A tots dos se’ls jutja per un presumpte delicte d’encobriment pel qual la Fiscalia demana per a cadascun d’ells una pena de tres anys de presó. La primera sessió se celebra aquest dimarts a les 10.00 hores amb les qüestions prèvies i l’interrogatori als acusats, continuarà el dimecres i dijous amb les testificals a agents de la Policia Nacional espanyola, i el divendres s’analitzaran les proves documentals. Està previst que el dilluns 12 tingui lloc l’última sessió del judici.

Publicitat

Els mossos Carles de Pedro i Xavier Goicoechea van ser processats al febrer de 2020 pel Jutjat Central d’Instrucció Número 6 en considerar que amb la seva actuació perseguien que Puigdemont no fos detingut després que es reactivés l’ordre europea de detenció i lliurament emès pel Tribunal Suprem.

El cap de l’oficina del president Puigdemont, Josep Lluís Alay, que viatjava amb ells el dia de la detenció ha publicat aquest tuit solidaritzant-se amb ells i demanant-ne l’absolució.

Et pot interessar  [GREU] Dos menors ferits per apunyalament, un de molta gravetat, a Terrassa
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí