El president de la Generalitat, Pere Aragonès, s’ha trobat cara a cara amb la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en l’acte d’inauguració de les obres del carril bus d’entrada a Barcelona per la B-23 celebrat aquest divendres, 24 de març. Durant l’acte, Aragonès ha tornat a urgir a Sánchez que el traspàs de Rodalies culmini “aviat”, reclamant que vagi “acompanyat de les inversions necessàries” i insistint que els múltiples retards i incidències a la línia ferroviària catalana provoquen un “desencís en la ciutadania” que cal superar amb inversió.
Aragonès ha insistit que cal culminar el traspàs integral de les competències de Rodalies a la Generalitat, però que aquest “cal que vagi acompanyat d’inversions”, perquè només el canvi de titularitat no “garanteix res”. Així ho reclamen els ciutadans que cada dia agafen el tren amb el neguit de si passarà alguna cosa”, ha afegit.
Per la seva banda, la ministra ha defensat que aquesta qüestió s’ha d’abordar “en les taules establertes” i no pas en nous espais polítics, tancant així de nou la porta a la cimera que el Govern reclamava en la carta que el Ministeri de Transports va trigar dies a contestar.
Sánchez ha volgut rentar-se les mans assegurant que el primer que cal fer és parlar de la transferència dels recursos econòmics i que el Govern signi el contracte programa. “És una anomalia que s’estigui funcionant sense un contracte programa que permeti participar molt més”, ha reflexionat en veu alta tot reclamant “anar a pams”, segons recull l’ACN. Per aquesta raó ha allargat la mà a Aragonès a asseure’s a la taula de treball per parlar d’aquesta gestió.
Sobre la petició de compareixença d’ERC al Congrés dels Diputats de la ministra pel traspàs de Rodalies i les diferències d’execució entre Catalunya i Madrid, ha dit que desconeix els termes de la petició i ha defensat que no té sentit comprar regions diferents. “L’important és demanar disculpes als usuaris per les moltes incidències que s’estan produint per les obres que estem fent”, ha considerat tot subratllant que des del 2020 han executat més de 1.000 milions d’euros en obres. “Estem invertint com mai a Rodalies”, ha conclòs tot afegint que als Ferrocarrils de la Generalitat també hi ha incidències.