Edició 2449

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 09 de abril del 2025
Edició 2449

Els Països Catalans al teu abast

Dimecres, 09 de abril del 2025

Aragonès porta a Europa la seva preocupació per com Espanya “gestiona el ‘Catalangate'”

|

- Publicitat -

El president del Govern, Pere Aragonès, ha traslladat a l’eurocomissiari de Justícia, Didier Reynders, la “preocupació” de l’executiu català “per com les autoritats de l’estat espanyol estan gestionant” el ‘Catalangate’. En una atenció als mitjans després de la reunió a la seu de la Comissió Europea, Aragonès ha assegurat que l’ús del programari Pegasus per espiar una seixantena de polítics i activistes independentistes és una “qüestió que genera interès” a Brussel·les.

Publicitat

Després de la reunió, el president de Catalunya ha atès els mitjans, als quals ha explicat que ha traslladat la preocupació de Catalunya per la gestió que Espanya fa del ‘Catalangate’, remarcant també que l’executiu comunitari comparteix “preocupació” pels casos d’espionatge.

En general, Aragonès ha fet una valoració “molt positiva” de la reunió amb Reynders, especialment per la normalització de les relacions amb les institucions de la Unió Europea. “Valorem molt positivament que es recuperin unes relacions normalitzades”, ha destacat el cap del Govern. Des de Presidència subratllen que, apostant per la taula de diàleg amb el govern espanyol, a l’executiu català se l’escolta més a Brussel·les. També aclareixen que la reunió d’aquest dijous amb Reynders s’havia pactat al mes de maig, és a dir, abans que JxCat decidís marxar del Govern.

Et pot interessar  Giró alerta del truc ocult en la rebaixa de l'IRPF a les rendes més baixes i critica que el tripartit del PSC, ERC i Comuns s'hagi apropiat de la mesura
Publicitat

Clica l'icona i subscriu-te al canal de Whatsapp

Tota l'actualitat al teu mòbil!

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí