El president de la Generalitat, Pere Aragonès, té clar quina és la causa de l’avaria que des de principis de maig dificulta la circulació de la línia R2 Sud, provocant un veritable desgavell pels milers d’usuaris que cada dia utilitzen el transport públic. L’avaria, la causa de la qual és un llamp fantasma que tant Renfe, com Adif i el Ministeri de Transports insisteixen a defensar, ha fet que l’agenda política del Govern torni a centrar-se a reclamar el traspàs de la gestió del servei de Rodalies, que actualment és de l’Estat espanyol, així com a reclamar l’execució total de les inversions previstes per enfortir la xarxa ferroviària catalana.
Aragonès s’ha desplaçat el matí d’aquest dilluns, 8 de maig, fins a l’estació de Gavà (Baix Llobregat), on va originar-se la incidència que ha deixat fora de servei el sistema de comunicacions a la línia, aparentment després que la caseta s’incendiés per la caiguda d’un llamp que el Servei Meteorològic de Catalunya no va detectar. Des de l’epicentre de la incidència, juntament amb el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i el director general de Conservació i Manteniment d’Adif, Ángel Contreras, Aragonès ha carregat contra la situació de Rodalies i la gestió de l’exalcaldessa del municipi, l’actual ministra de Transports, Raquel Sánchez.
“Aquest incident s’ha produït fa una setmana, i suposa un caos en el sistema de Rodalies que passa un dia sí, un dia també”, ha retret, segons ha recollit l’ACN. En aquest sentit, ha destacat que una visita com la seva amb el conseller de Territori no hauria d’haver estat l’única de caràcter polític: “Lamento que a dia d’avui la ministra de Transports, Raquel Sánchez, no ho hagi fet, quan ho té al costat mateix de casa” ha retret, tot afegint que incidents com aquest fa que els ciutadans d’arreu del país “se sentin tractats com a ciutadans de segona”.
Amb tot, el president ha vinculat la causa de l’avaria a la manca d’inversions dels diferents governs espanyols en la xarxa ferroviària catalana, assegurant que aquest tipus d’avaries són conseqüència de decisions de caràcter polític: “Portem dècades de manca d’inversió, no és una prioritat política dels governs espanyols, ni els d’abans ni el d’ara”, ha criticat. Per aquest motiu, Aragonès ha insistit en la necessitat que Catalunya sigui qui gestioni el servei de Rodalies, tot criticant que “per poc bé que es faci la gestió des d’aquí, es farà millor que la que es fa ara”.