Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024
Edició 2341

Els Països Catalans al teu abast

Diumenge, 22 de desembre del 2024

Adif ignora els informes del Servei Meteorològic de Catalunya i manté la hipòtesi del llamp en la incidència de l’R2 Sud

El subdirector d'Operacions Nord-Est d'Adif, Alfonso Ruiz, malgrat l'informe de l'SMC, també descarta que l'avaria fos causada per la manca d'inversió històrica de l'Estat a Rodalies

|

- Publicitat -

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries, Adif, mira d’espolsar-se de sobre la responsabilitat de l’avaria ocorreguda en la seva infraestructura de Gavà, i que està causant greus incidències a la circulació de l’R2 Sud i d’altres línies de la xarxa ferroviària catalana. En una primera instància, tant Adif, com Renfe i el Ministeri espanyol de Transports van donar per bona la hipòtesi que un llamp va provocar l’incendi que va donar lloc a l’avaria, una hipòtesi que el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) va desmentir, ja que no va caure cap llamp en tota la comarca del Baix Llobregat el dia de l’incendi.

Publicitat
El secretari de Mobilitat sosté que Adif ha de retre comptes a la Generalitat

El subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, malgrat l’informe de l’SMC, ha reiterat que continuen treballant amb la hipòtesi del llamp, descartant directament que l’avaria fos causada per la manca d’inversió històrica de l’Estat a Rodalies. En declaracions als mitjans després de reunir-se amb la Generalitat, Ruiz ha assegurat que una incidència com aquesta és “inoportuna” i “absolutament impossible per predir”.

Davant aquestes declaracions, el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, ha reblat al directiu d’Adif que en mancar l’informe concloent, “es fa difícil afirmar amb rotunditat que no és per la infraestructura”. Per Sanglas, “ha quedat clar que Adif ha de retre comptes a la Generalitat en cada incident, cosa que no es feia fins ara”, ha destacat.

“Existeixen diferents informacions i, per tant, creiem que la fiabilitat més alta és que el Govern de la Generalitat faci un estudi i treure conclusions pròpies del què ha passat”, ha justificat. El secretari de Mobilitat ha lamentat, però, que les explicacions d’Adif han resultat “insuficients”, reiterant la necessitat que totes les estacions afectades del trajecte de l’R2 Sud tinguin garantit un servei d’entrada i sortida de Barcelona en horaris punta.

Et pot interessar  Aprovada la transferència de 283,4 milions a la Generalitat pel dèficit d'explotació de Renfe en el marc del traspàs de Rodalies
Rodalies no vol valorar el cost del servei alternatiu

Per la seva banda, la directora de Rodalies, Mayte Castillo, ha explicat que a partir d’aquest dijous l‘operador posarà en marxa un servei complementari des de Castelldefels fins a Barcelona directe amb 4-5 busos cada mitja hora coincidint amb l’hora punta, entre sis i nou del matí aproximadament, per “descarregar la línia” i un altre de tornada entre Barcelona Sants i Castelldefels i Gavà, entre cinc de la tarda i set del vespre. Tanmateix, Castillo no ha volgut valorar les demandes de la Generalitat perquè es faci càrrec del cost econòmic del servei alternatiu que també ha engegat el Departament de Territori. “Estem intentant donar el millor servei als usuaris i ara no és el moment de parlar de pagaments i qüestions econòmiques“, ha assenyalat.

Amb tot, Castillo ha comentat que l‘operador continua treballant per tenir els horaris definitius i que estiguin disponibles a l’app dissabte que ve. La directora, però, ja ha avisat que aquests trajectes comportaran un augment del temps de viatge i ha afegit que l’objectiu és que en els dies vinents puguin arribar a ser quatre els trens per hora i sentit independentment del reforç dels busos.

En aquesta línia, el subdirector d’Operacions Nord-Est d’Adif, Alfonso Ruiz, ha insistit que l’ens gestor d’infraestructures ferroviàries també treballa en la resolució de la incidència, que no arribarà fins d’aquí tres o quatre setmanes, i que la recuperació del servei serà “progressiva” i en diferents fases perquè la capacitat de la línia sigui el màxim possible.

Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut