Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024
Edició 2311

Els Països Catalans al teu abast

Divendres, 22 de novembre del 2024

Ada Colau fa la gara-gara a España Global i s’avé a vincular la marca Barcelona a la marca España

|

- Publicitat -

A ningú se li escapa que la creació de la secretaria d’Estat de l’España Global per part del govern espanyol tenia com a principal objectiu millorar la imatge exterior d’Espanya i la seva reputació per contrarestar la feina dels exiliats per fer visibles les vulneracions de drets democràtics fonamentals. Dimarts i dimecres d’aquesta setmana el secretari d’Estat de l’España Global, Manuel Muñiz, ha fet una visita de dos dies a Barcelona, amb l’objectiu de marcar territori i intentar espanyolitzar i vincular al segell i la marca España diferents iniciatives internacionals catalanes.

Publicitat

L’agenda de Manuel Muñiz ha comptat amb visites a Barcelona Tech City, un projecte impulsat per emprenedors locals que representa a més de 1.200 empreses i treballa per posicionar a la ciutat com un dels principals hubs tecnològics internacionals, s’ha reunit amb representants de Barcelona Global, i també, ves per on, qui li ha obert les portes de bat a bat i està encantada de contribuir en la seva estratègia és l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que el va rebre acompanyada del primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. Segons la nota oficial van compartir l’estat de les iniciatives de certificat Covid que s’estan desenvolupant en el si la Unió Europea i l’OCDE i el seu impacte en el sector turístic. I també van valorar línies de col·laboració per contribuir a l’impuls de la imatge de Barcelona a l’exterior i van analitzar projectes dels quals formen part tant el ministeri espanyol d’exteriors com l’Ajuntament de Barcelona, com és el cas de Casa Àsia. Muñiz també va visitar les instal·lacions del sincrotró Alba, a Cerdanyola del Vallès.

Ada Colau es presta d’aquesta manera a vincular la imatge de la capital catalana i la marca Barcelona amb la marca Espanya. I, casualitat o no, la visita de Muñiz ha coincidit amb la presentació en societat del Catalonia Global Institute, un centre d’anàlisi d’afers internacionals que té com a objectiu dotar la societat catalana de pensament propi en política global. Tot just ahir va organitzar el seu primer acte públic: una conferència amb el títol ‘Catalunya, Rússia i la Unió Europea’, amb la participació del president de l’entitat, Abel Riu; la cap de comunicació del CGI, Rosa Cabús, i el periodista, analista i exoficial de Nacions Unides, Bohdan Nahaylo. Segurament no es tracta de casualitat, com gairebés res del que fa l’Estat espanyol, sinó d’un intent de marcar territori davant d’una entitat que, de ben segur, per la seva solvència i finalitats, pot ajudar i molt a combatre la tasca d’España Global de vendre al món una imatge d’un estat demofòbic com a democràtic, modèlic i exemplar.

Et pot interessar  Colau s'acomiada de l'executiva dels Comuns i fixa com a repte de la nova direcció "tornar a enamorar" la ciutadania
Publicitat

Opinió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Minut a Minut