Únicament un 57% de les pàgines de negocis a Catalunya són en català, davant del 80% en castellà. L’escandalosa dada la destapada la presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca, qui ha assegurat que “el català no és l’idioma més utilitzat pels negocis a Catalunya”.
Per aquest motiu neix el projecte elkit.cat, un portal on trobar les empreses acreditades com agents digitals que ofereixen serveis en català. Les cambres de comerç de Catalunya i la Fundació.cat han posat en marxa el portal, una iniciativa que pretén augmentar la presència del català a la xarxa a través del procés de digitalització que viu avui el sector empresarial.
En programa europeu a escala estatal ofereix subvencions directes. S’espera que Catalunya rebi al voltant de 540 milions d’euros per potenciar programes de transformació digital a les empreses dins del programa Next Generation. Per tant, elkit.cat serà una eina eficaç per a les empreses catalanes que li puguin treure profit.
Segons han destacat aquest dimarts ambdues entitats, l’objectiu és crear una “eina útil” que permeti als negocis del país contactar amb empreses capaces d’oferir els seus serveis de transició al món web també en català. Aquest projecte es posa en marxa per aprofitar els recursos del programa europeu de digitalització vinculats als fons Next Generation de la Unió Europa, gestionats a Espanya a través de l’empresa pública Red.es i les cambres de comerç.
Així mateix, el Kit Digital està dotat d’un elevat pressupost important: L’economia catalana representa el 18% del teixit empresarial de l’estat espanyol, amb un total 260.000 empreses. Davant la dada abismal que menysprea la llengua, el president de la Fundacio.cat, Genís Roca, ha conclòs que “no hi ha res que personalitzi més que atendre la gent en la seva llengua”.