Plataforma per la Llengua ha aconseguit que la marca de roba Custo Barcelona comenci a incloure el català en l’etiquetatge. L’empresa catalana no ha fet el pas fins que l’ONG del català ha denunciat l’empresa per forçar-la a complir el Codi de consum de Catalunya. Tanmateix, des de l’entitat lamenten que continuï excloent la llengua del web i les xarxes socials.
Des de fa gairebé quatre anys, Plataforma per la Llengua treballa per normalitzar el català a la gran indústria del sector tèxtil i els avenços són indiscutibles: el català ha passat de ser-hi pràcticament residual a ser inclòs per marques amb més de dos terços de la facturació del sector.
I és que l’ONG del català ha aconseguit estendre el català entre gegants tèxtils com el grup Inditex, Mango, Bobo Choses, Bóboli, Punto Blanco, Punto Roma, Desigual, Canada House, Tinny Cotons, Cortefiel, Pedro del Hierro, Springfield, Women’secret, H&M, Primark, Venca, SystemAction i Uniqlo, a més de Calzedonia, Intimissimi, Tezenis i Falconeri, del grup vènet Calzedonia.